ايتنا - آخرين عناوين

ساخت وبلاگ

کد مطلب: 40544

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۶

ایتنا - در طی مدت دو روز برگزاری کنگره در روزهای ۲۸ و ۲۹ دی ماه که با هدف شناساندن بازاری نو از نسل جدید فناوری‌ها برگزار گردید، ۹ مقاله و ۱۴ کارگاه تخصصی به علاقه‌مندان ارائه شد و نمایشگاه جانبی آن نیز به مساحت ۲۰۰ متر مربع برقرار بود.

مراسم پایانی نخستین کنگره ملی شناسایی و مکان‌یابی رادیویی

مراسم پایانی نخستین کنگره ملی شناسایی و مکان‌یابی رادیویی در روز سه‌شنبه ۲۹ دی ماه سال جاری در سالن آمفی تئاتر ساختمان شماره دو سازمان مدیریت صنعتی(مرکز مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی) واقع در خیابان شیخ بهایی جنوبی برگزار شد.

به گزارش ایتنا در این مراسم از همه ارائه کنندگان مقالات و کارگاه‌ها و هم چنین صاحبان غرفه‌ها با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

در طی مدت دو روز برگزاری کنگره در روزهای ۲۸ و ۲۹ دی ماه که با هدف شناساندن بازاری نو از نسل جدید فناوری‌ها برگزار گردید، ۹ مقاله و ۱۴ کارگاه تخصصی به علاقه‌مندان ارائه شد و نمایشگاه جانبی آن نیز به مساحت ۲۰۰ متر مربع برقرار بود.
در این مدت دو پنل میزگرد تخصصی نیز برگزار شد. یک مورد با عنوان: پروژه راهداری، فرصت‌ها و تهدیدها در حوزه GPS و دیگری با عنوان: زنجیره تامین و توزیع در حوزه RFID بود.

تمام فعالیت‌های یاد شده با حضور شرکت‌های عضو و غیرعضو سندیکا انجام گردید و فرصت‌های مناسبی برای تبادل نظر فراهم شد. همچنین برخی هماهنگی‌های لازم نیز صورت گرفت تا در اولین فرصت پس از برگزاری کنگره مذاکرات تخصصی در زمینه‌های علمی و فنی و بازرگانی ادامه یابد.
درخواست‌هایی نیز برای عضویت در سندیکا توسط تعدادی از شرکت‌ها ارائه گردید.

با کسب تجربه حاصل از اجرای نخستین کنگره ملی شناسایی و مکان‌یابی رادیویی و بنا به سیاست‌های جاری سندیکا قرار است برای برگزاری دومین دوره این کنگره، از هم اکنون مطالعات لازم صورت گیرد تا در سال ۱۳۹۵، دوره بعدی به صورت فعال‌تر و گسترده‌تر برگزار شود.

یادآوری می‌نماید که سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی به منظور ایجاد یک تشکل تخصصی در زمینه‌های رادیو شناسه(RFID)، کارت هوشمند(Smart Card)، سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی(GIS)، سیستم‌های حمل و نقل هوشمند(ITS)، سیستم‌های ردیابی و کنترل اعم از ناوگان خودرو و اشخاص(GPS, LBS, AVL, Navigation, Tracking) در سال ۱۳۸۹ زیر نظر اتاق بازرگانی ایران تاسیس گردیده است.
در حال حاضر ۴۵ شرکت فعال در حوزه‌های یاد شده در سراسر کشور عضو آن هستند و یکی از مهم‌ترین اعضای مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان است. کنگره مورد اشاره نیز با توجه به مجوز دریافتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه برگزاری همایش، کارگاه و نمایشگاه تخصصی در حوزه فعالیت‌های سندیکا اجرا می‌گردد.
 

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 130 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:04

کد مطلب: 40540

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۶

ایتنا- مجموعه سرمایه‌ای که توسط استودیوی Pixelmage Games نوظور بازی‌های ویدئویی جمع‌آوری شده فعلا یک میلیون دلار است.

راه‌اندازی استودیوی بازی‌های ویدئویی از سوی مدیر سابق سونی

جان اسمدلی از مدیران سابق سونی آنلاین استودیوی اختصاصی خود را برای طراحی بازی‌های ویدئویی راه‌اندازی کرده است.

به گزارش ایتنا از فارس، این استودیو که با همکاری تعدادی از دوستان وی راه‌اندازی شده Pixelmage Games نام دارد و هم‌اکنون در حال طراحی اولین بازی ویدئویی خود موسوم به آواز قهرمان یا Hero's Song است.

این بازی یک بازی اکشن نقش آفرینی است که باید با بازی‌های پرطرفداری مانند Diablo III رقابت کند.

در این بازی خدایان متعددی وجود دارند که جهان را شکل داده‌اند و کاربر باید به عنوان یکی از این خدایان تلاش کند به حیات خود ادامه داده و از مرگ خود جلوگیری کند.

البته تبدیل شدن به یکی از این خدایان قدرتمند کار ساده‌ای نیست. اجرای بازی مذکور هم به طور آنلاین و هم به طور انفرادی ممکن است.

قرار است افرادی مانند بیل تراست یکی از خالقان بازی Everquest و پاتریک راتفاس هم با این مجموعه همکاری کنند.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 139 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:20

کد مطلب: 40542

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۳

ایتنا - در این سرویس کاربران می‌توانند تا زمان مشخصی بعد از خرید برنامه پولی، درخواست انصراف از خرید برنامه را داشته و مبلغ پرداختی را بازپس بگیرند.

یکی از فروشگاه‌های اپلیکیشن‌های اندرویدی در کشور، با هدف کمک به استفاده‌ بهینه از گوشی‌های هوشمند، برای اولین بار این امکان را برای دارندگان گوشی‌های اندرویدی فراهم کرده است که اپلیکیشن‌هایی را که با نیازشان تطابق ندارد یا از آن ناراضی هستند، پس بدهند.
به عقیده این فروشگاه، مخاطب ایرانی حق دارد محتوای سفارشی‌سازی‌شده‌ خود را در امنیت کامل دانلود و استفاده کند و "مایکت" بستر امن بازار اندروید در این زمینه است.

مطابق گزارش ارسالی به ایتنا، در این سرویس کاربران می‌توانند تا زمان مشخصی بعد از خرید برنامه پولی، درخواست انصراف از خرید برنامه را داشته و مبلغ پرداختی را بازپس بگیرند.

مایکت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های برنامه‌های اندرویدی ایران، ماموریت خود را خدمت‌رسانی به کاربران اندروید و حمایت از توسعه دهندگان می‌داند و براین باور است که "مای گارانتی" اولین قدم در جهت حمایت مادی و معنوی از خریداران و توسعه دهندگان ایرانی است.
در این سرویس کاربران می‌توانند تا زمان مشخصی بعد از خرید برنامه پولی، درخواست انصراف از خرید برنامه و بازگشت مبلغ پرداختی را داشته باشند. برای استفاده از این سرویس نسخه مایکت خود را به‌روز نمایید.

به منظور حفظ حقوق توسعه‌دهنده‌ برنامه و جلوگیری از انتشار غیرمجاز، پیش از اجرای برنامه‌ پولی، وجود مجوز خرید کاربر در مایکت بررسی می‌شود و تنها در صورت اعلام مجوز خرید از سوی مایکت، امکان اجرای برنامه برای کاربر امکان‌پذیر است.

همچنین توسعه دهندگان برنامه‌های اندرویدی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به این لینک مراجعه نمایند.
 

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 169 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:20

کد مطلب: 40527

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵

ایتنا- فیروزآبادی: سیاست‌گذاری در فضای مجازی کاری دشوار است.

فیروزآبادی تاکید کرد:ضرورت وجود مبانی روشن برای سیاست‌گذاری در فضای مجازی

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی با اشاره به ضرورت سیاست‌گذاری در فضای مجازی، تاکید کرد که لازم است مبانی روشنی در این زمینه وجود داشته باشد.

به گزارش ایتنا از ایرنا، ابوالحسن فیروزآبادی روز چهارشنبه در اولین نشست بین‌المللی 'سبک زندگی و سلامت: فرهنگ و فضای مجازی' افزود: برای تدوین این کار باید اسناد بالادستی و ارزش‌های ملی و مذهبی مورد توجه خاص قرار گیرند.

وی با اشاره به این که سیاست‌گذاری در فضای مجازی کاری دشوار است، اظهار کرد: گروهی معتقدند محصول و فرآیند در حوزه فضای مجازی باید کنترل شود و برخی دیگر اعتقاد دارند که که باید از محصولات و فرآیندهای فرهنگی حمایت کرد و سیاست‌های مداخله‌ای را توصیه می‌کنند.

فیروزآبادی گفت: لازم است قبل از این که فضای مجازی شکل واقعی خود را پیدا کند، ما به اجماع نسبی در این زمینه رسیده باشیم و سیاست‌گذاری لازم در این حوزه انجام شود.

وی بر لزوم نهادینه شدن عقلانیت مجازی نیز تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید در این حوزه اقدامات جدی به عمل آورند و این موضوع می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مسائل از جمله سیاست‌گذاری باشد.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی لزوم مشارکت بخش خصوصی و دستگاه حاکمیتی را یادآور شد و گفت: از طریق فرآیند مشارکت و عقلایی با درک و شناخت مناسب می‌توان به عقلانیت مجازی دست یابد.

وی یکی از خصوصیات فضای مجازی را کاربر محور بودن بیان کرد و گفت: در سایر رسانه‌ها ارتباط با کاربران خطی است اما در فضای مجازی این ارتباط تعاملی بوده و کاربران تولیدکنندگان و سازندگان این فضا هستند.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 176 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:55

کد مطلب: 40517

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۲

ایتنا - این محصول جدید برای سازمان‌های بزرگ و مراکز آموزشی از جمله دانشگاه‌ها ساخته شده است.

چاپگر-رایانه سه‌بعدی HP برای سازمان‌ها عرضه شد

شرکت HP روز گذشته دو محصول جدید با نام‌های Sprout Pro و Sprout Education را معرفی کرد و توضیح داد این دو رایانه سه‌بعدی به صورت اختصاصی برای سازمان‌ها و مراکز آموزشی ساخته شده‌اند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، مرکز Sprout سال گذشته ابزار اسکن سه‌بعدی خود را عرضه کرد و اظهار داشت این محصول می‌تواند یک شیئ را به طور کامل اسکن کند و سپس طرح نهایی را مورد ویرایش قرار دهد.

سیستم Sprout PC در اصل یک ابزار ترکیبی با چاپگرهای سه‌بعدی است که تولید سازمانی محصولات مختلف را آسان می‌کند. ایده اصلی برای سیستم مذکور این است که می‌تواند دنیای فیزیکی و دیجیتالی را با یکدیگر ادغام کند.

تفاوت اصلی میان مدل سازمانی Sprout و مدل شخصی که سال گذشته روانه بازار شد در این است که محصول جدید نرم‌افزار ویژه‌ای را شامل می‌شود که امکان همکاری‌های سازمانی و تغییر ابزارهای داخلی بسته به نیاز هر مرکز را فراهم می‌کند.

 

این محصول جدید برای سازمان‌های بزرگ و مراکز آموزشی از جمله دانشگاه‌ها ساخته شده است و اپلیکیشن‌های مربوط به آن می‌تواند فرآیندهای کارخانه‌ای کوچک برای تولید محصولات مختلف را انجام دهد.

شرکت HP اعلام کرد که با عرضه Sprout Pro روی سازمان‌های فعال در زمینه طرای‌های تخصصی، مراکز درمانی، مراکز فروش کالا و کارخانه‌ها تاکید دارد.
 

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 142 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:55

کد مطلب: 40528

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳

ایتنا- بررسی بیش از دو میلیون کلمه عبور افشا شده توسط هکرها نشان می‌دهد کاربران فضای مجازی علاقه‌ای به ارتقای استانداردهای امنیتی خود ندارند.

هشدار درباره استفاده میلیون‌ها کاربر از کلمات عبور آسان

بعد از هک شدن حساب‌های کاربری ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان در اثر حملات هکری در سال ۲۰۱۵ هنوز هم بسیاری از افراد اصرار دارند از کلمات عبور بسیار ساده استفاده کنند.

به گزارش ایتنا از فارس، گزارش تازه موسسه امنیتی SplashData نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۵ هم بیشترین کلمات عبور مورد استفاده کاربران اینترنت ۱۲۳۴۵۶ و password بوده است. این وضعیت از سال ۲۰۱۱ تا به حال که این شرکت موضوع یاد شده را بررسی می‌کند، بدون تغییر باقی مانده است.

برخی سایت‌ها کاربران خود را به استفاده از کلمات عبور طولانی تر و جدید ملزم کرده‌اند، اما این امر تنها باعث شده کلمه عبور ۱۲۳۴۵۶۷۸ به جمع کلمات عبور محبوب راه یابد.

از جمله دیگر کلمات عبور پرطرفدار می‌توان به qwerty اشاره کرد که چند حرف کنار هم در سمت چپ صفحه کلید را تشکیل می‌دهد.

رتبه‌های بعدی کلمات عبور پرطرفدار در این فهرست به ۱۲۳۴۵ و ۱۲۳۴۵۶۷۸۹ می‌ رسد. برخی دیگر از کلمات عبور پرطرفدار هم برگرفته از الگوهای موجود در صفحه کلیدهاست. مانند 1qaz2wsx که دو ردیف سمت چپ صفحه کلید محسوب می‌شود یا qwertyuiop که ردیف بالایی صفحه کلید است.

کارشناسان امنیتی از کاربران می‌خواهند از ترکیبی غیرقابل حدس زدن از کلمات و اعداد همراه با برخی کاراکترهایی که با شیفیت یا کپس لاک ترکیب می‌شوند به عنوان کلمه عبور استفاده کنند.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 151 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:55

ایتنا- استفاده از شارژ‌رهای غیراستاندارد می‌تواند آسیب‌های متعددی برای گوشی به دنبال داشته باشد.

هشدار درباره شارژ‌رهای غیراستاندارد

گفته می‌شود استفاده از شارژ‌رهای غیراستاندارد و حتی شارژر‌هایی که متعلق به برندهای متفاوت از برند گوشی تلفن همراه است، می‌تواند آسیب‌های متعددی برای گوشی به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، با روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند یا همان اسمارت‌فون‌ها، مشکل شارژ گوشی‌ها و پیدا کردن شارژر‌ مناسب برای گوشی از بین رفت چرا که به عنوان مثال پیش از این اگر فردی از گوشی نوکیا استفاده می‌کرد مجبور بود برای شارژ گوشی خود حتما شارژر نوکیا پیدا کند، اما اکنون با شارژرهای اکثر برندها می‌توان گوشی‌های مختلف را شارژ کرد.

از سویی دیگر شارژرهای چندکاره و یا انواع مدل‌های پاوربانک هم به بازار آمده‌اند و با قیمت‌های مختلفی که گاه رقمی نازل محسوب می‌شود به فروش می‌رسند. اما این شارژرها می‌توانند برای گوشی‌های تلفن همراه مشکلات متعددی به دنبال داشته باشند.

رییس انجمن سیم‌کارت، گوشی موبایل، تجهیزات جانبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در این خصوص به ارائه‌ی توضیحاتی پرداخته و اظهار کرد: اکنون بسیاری از کاربران تلفن همراه بدون توجه به آنکه باید برند شارژر و گوشی تلفن همراه یکسان باشد از شارژرهای مختلف وحتی غیراستاندارد و با برند‌های نامعتبر استفاده می‌کنند.

افشار فروتن ادامه داد: اگر چه این شارژرها گوشی فرد را شارژ کرده و باتری آن پر می‌شود، اما از نظر ساختار پایه شارژرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و استفاده از شارژرهای متفرقه باعث آسیب‌رسیدن به گوشی تلفن همراه می‌شود. موضوعی که متاسفانه مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد.

او همچنین متذکر شد: استفاده از شارژر مناسب با گوشی حتما به عمر دستگاه افراد کمک کرده و جلوی مشکلات احتمالی را می‌گیرد.

وی همچنین عنوان کرد: لزوما باید از هر شارژر برای همان گوشی استفاده کرد، در زمانی هم که از باتری‌های چند کاره استفاده می‌شود اگر قرار باشد آسیبی به دستگاه نرسد لازم است باتری را از گوشی خارج کرده و سپس آن را شارژ کنند، اما در اکثر مواقع چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

فروتن در ادامه با اشاره به این‌که قیمت شارژر در برندهای مختلف رقم‌های متعددی را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: اکنون حجم عمده‌ای از شارژرها مانند گوشی‌های تلفن همراه از مبادی قاچاق وارد کشور می‌شود و در موارد مختلف ممکن است افراد برای پرداخت هزینه کمتر از نمونه‌های غیر‌استاندارد و بی کیفیت استفاده کنند، اما واقعیت آن است که باید برای خرید شارژر معتبر باید از مراکز شناسنامه‌دار و با فاکتور رسمی خرید شود.

رییس انجمن سیم‌کارت، گوشی موبایل، تجهیزات جانبی در خصوص پاور بانک‌ها هم توضیح داد: این نوع شارژرها معمولا برای تمام گوشی‌های تلفن همراه ساخته می‌شود، اما باید به این مساله توجه داشت که هر نوع گوشی شرایط خاص خود را داشته و با توجه به ولتاژ باتری‌های مختلف و پایه‌های آنها به شخصه استفاده از این شارژرها را معقول نمی‌دانم.

فروتن همچنین متذکر شد: معمولا خدمات گارانتی گوشی‌ها هم مباحثی که مربوط به نوسان برق می‌شود را در بر نمی‌گیرند، اما می‌بینیم که مردم به راحتی به این مساله بی‌توجهی کرده و برای گوشی که قیمت میلیونی برای خرید آن پرداخته‌اند شارژر ۱۰ هزار تومانی می‌خرند که قطعا استفاده از این نوع شارژرهای غیرمجاز توجیه‌پذیر بوده و مشکلات متعددی را برای گوشی تلفن همراه ایجاد می‌کند.

وی در پایان گفت: لوازم جانبی و ملحقات و حتی نرم‌افزارهای مختلف در گوشی‌های مختلف متفاوت‌اند و این مساله نشأت گرفته از تفاوت گوشی‌های تلفن همراه است و برهمین اساس می‌توان گفت که شارژر یکی از اقلام مهم گوشی‌ است که اگر نسبت به آن بی‌توجهی به خرج دهیم، مانند آن است که نسبت به گوشی خود بی‌انصافی کرده باشیم.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 101 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:55

کد مطلب: 40521

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۰

ایتنا- تا پایان برنامه مذکور خدمات دستگاه‌های دولتی به صورت الکترونیکی به مردم ارائه خواهد شد.

خدمات دستگاه‌های دولتی الکترونیکی می‌شود

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای توسعه زیرساخت‌ها در برنامه ششم توسعه، گفته است: تا پایان برنامه مذکور خدمات دستگاه‌های دولتی به صورت الکترونیکی به مردم ارائه خواهد شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، براری با تاکید بر نهضت تولید محتوا، از رشد پنج برابری تولید محتوای فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: نهضت تولید محتوا و سرویس فناوری اطلاعات در کشور شکل گرفته است.

به گفته او در برنامه مذکور افزایش ظرفیت مبادلات پستی لحاظ شده و توسعه پست‌بانک در روستاها و ارائه خرده‌بانکداری نیز جزو اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه است.

وی تامین امنیت و حراست از حقوق فردی و جمعی در شبکه‌های اجتماعی را از دیگر اولویت‌های برنامه ششم توسعه کشور برشمرد و گفت: پنج اصل عدالت‌بنیان، اقتصاد مردمی، درون‌زا، برونگرا و دانش‌بنیان بودن از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه فناوری اطلاعات است.

براری همچنین از سه و نیم برابر شدن پهنای باند بین‌المللی کشور خبر داد و افزود: تلاش کردیم همزمان با افزایش نسبت ترافیک داخل به خارج از کشور، این نسبت را که ۱۰ به ۹۰ به ۴۰ به ۶۰ برسانیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود از اهمیت سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت‌ها گفت و با انتقاد از کاهش سرمایه‌گذاری پس از واگذاری شرکت مخابرات در سال ۱۳۸۶ افزود: در سال‌ گذشته ۲۵۰۰ میلیارد تومان بخش دولتی و ۵۰۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری شد و در برنامه ششم توسعه نیز ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است.

او وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را سومین دستگاه کمک‌کننده به منابع بودجه عمومی کشور دانست و تصریح کرد: طبق مصوبه هیئت دولت درآمد بخش فناوری اطلاعات برای توسعه این بخش استفاده می‌شود.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 117 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:55

کد مطلب: 40514

Share/Save/Bookmark

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۲

ایتنا- محصول جدید هوآوی مجهز به پردازنده اینتل و قلم دیجیتال است و ساختاری شبیه سرفیس مایکروسافت دارد.

لپ‌تاپ-تبلت جدید هوآوی؛ شبیه سرفیس بوک مایکروسافت با دو سیستم‌عامل ویندوز و اندروید

تصویری از لپ‌تاپ-تبلت هیبریدی هوآوی در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، آنچه مشاهده می‌کنید محصول جدید هوآوی است که سیستم‌عامل آن به‌صورت دوآل تعریف‌شده و هم می‌توان ویندوز روی آن داشت و هم اندروید!

اطلاعات فنی زیادی درباره این لپتاپ-تبلت و یا قیمت و زمان عرضه آن منتشرنشده است اما ظاهراً هوآوی در رقابت با کمپانی چینی شائومی که محصولی بنام Mi Pad 2 با دو سیستم‌عامل، این سیستم را عرضه خواهد کرد.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:55

کد مطلب: 40515

Share/Save/Bookmark

سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۳

ایتنا - ه نظر می رسد هر ۳ تا ۶ ماه برخی از هکرها حرکتهای تندی را بر علیه فرزندان ما انجام می دهند. پس باید بدانید هک کردن همیشه برای پول درآوردن نیست.

پدر و مادر بودن بسیار سخت است. زمانی که کودکان به دنیای ما وارد می‌شوند باید مطالب زیادی اعم از مراقبت، خورد و خوراک و صفحه نمایشی ایمن را فرا بگیریم. بنابراین ما باید نگرانی‌های ضروری را روز به روز به زندگی خود برای کودکانمان اضافه کنیم.
مشکل والدین با همین جمله آخر است. با این حال برنامه‌های مختلفی وجود دارد که در اینترنت در حال رشد هستند و همچنین دستگاه‌هایی که هوشمند هستند و می‌توانند به کمک پدر و مادر بیایند مانند مانیتور کودک و یا باربی‌هایی که دوربین دارد تا والدین در صورت لزوم از آنها برای کنترل کودکان استفاده می کنند.

متاسفانه در فشار و شلوغی زندگی پدر و مادرها به همه چیز به آسانی نگاه می کنند. مثلا فکر می کنند که فلان فعالیت اینترنتی را بچه های من انجام بدهند؟‌ و این همان جایی است که کودکان می توانند متضرر شوند.
قبلا برایتان گفته ایم که متاسفانه چگونه هکرها مانیتورهای کنترل کودکان را هک کردند. به نظر می رسد هر ۳ تا ۶ ماه برخی از هکرها حرکتهای تندی را بر علیه فرزندان ما انجام می دهند. پس باید بدانید هک کردن همیشه برای پول درآوردن نیست.
اینگونه داستان ها برای انسان بسیار مشمئز کننده است و ما در اینجا یادآور می شویم که خودمان مسئول تک تک اشیایی هستیم که با اینترنت در اتصال هستند. پدر و مادرها همچنین باید توجه بسیار هوشمندانه ای به زمان اتصال کودکان به اینترنت داشته باشند.
زمانیکه هر دستگاه اینترنتی برای کودکان خود تهیه می کنید حتما راجع به مسائل امنیتی آن تحقیق کنید.

گذشته از همه چیز بسیار بد و وحشتناک است که فردی بتواند اشیا متصل به اینترنت کودکان را هک کند. زیرا از این طریق دیگر می تواند جعل هویت و باج خواهی را نتیجه دهد. پس قبل از اضافه کردن به ماتریکس وسایل اینترنتی منزل ،باید تصمیم گیری درستی در خصوص اینگونه اشیا داشته باشید.

آیا نیاز به اتصال به اینترنت دارید؟
من در هنگام بزرگ شدنم از اینترنت استفاده نکردم. ما در آن زمان از چیزی به نام تخیل استفاده می کردیم و من مطمئنم که در این باره شنیده اید. سوالی که من اغلب از خودم می پرسم: آیا واقعا فرزندان من به این وسایل نیاز دارند؟ آیا واقعا فرزندان من به محیط آنلاین نیاز دارند؟
بارها و بارها جواب این سوال برای من منفی بوده است و طبق هیچ استدلالی توجیه نمی شوم که یک اسباب بازی باید تلفن من یا دیگر مشخصات خصوصی ام را داشته باشد.
اگر در غیر این صورت فکر می کنید حتما دستورالعمل وسایل بازی کودکانه ای را که برای آنها تهیه می کنید را مطالعه کنید زیرا با اطلاعاتی حیاتی رو برو خواهید شد. آیا واقعا لازم است در عین صداقت مختصات جغرافیایی فرزندتان را در وسایلش ثبت کنید؟

آیا شبکه های خانگی واقعا تا این حد امن هستند؟
کودکان و نوجوانان امروزی هرگز مانند من رشد نخواهند کرد. اینترنت دیگر در همه جا حاضر و برای زندگی ضروری است. بنابراین ما چه آن را دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم در خانه ما به اتصال خود ادامه خواهد داد.
اما همه ما می خواهیم در همین شرایط هم ایمنی را به همراه داشته باشیم. متاسفانه این حسی است که اغلب نادیده گرفته می شود که تمامی دستگاههایی که حاوی اطلاعات شخصی شما یا کودکان هستند می تواند در عرض مدت زمان کوتاهی توسط تلویزیون هم حتی رویت شوند.
پس حداقل شما باید رمز عبور وای فای خود را توسط یکی از انواع آنتی ویروس محافظت کنید. با Kaspersky Inteet Security می توانید طیف گسترده ای از اینگونه دستگاههایی که در منزل وجود دارند را محافظت کنید.

به بچه های خود فکر کنید
این وظیفه والدین است که فرزندان را در جهت رو به جلو راهنمایی کنند. بنابراین باید با حفظ حریم خصوصی خود امنیت آنها را تامین کنیم.
برخلاف هک شدن یک فرد بزرگسال که می تواند هویت به سرقت رفته خود را بازپس بگیرد این امر برای کودکان می تواند کاملا محال باشد.
بنابراین باید مراقب باشید که چه اطلاعاتی را با کمپانی ها به اشتراک می گذارید. چنانچه از اسباب بازیهایی استفاده می کنید که حاوی اطلاعات شخصی می باشند باید این سه نکته را در نظر بگیرید:
۱. تا جای ممکن کمترین اطلاعات را به اشتراک بگذارید. در اینجا هیچ قانونی جهت اشتراک گذاری وجود ندارد.
۲. از داده های جعلی استفاده کنید. نیازی نیست تا جنسیت و سن و موقعیت کودک را حقیقی وارد کنید. در این صورت بازاریابان اینترنتی هم نمی توانند استفاده ای از اینگونه داده ها داشته باشند.
۳. از اطلاعاتتان استفاده کنید. هیچ قانونی وجود ندارد که شما را وادار به ایجاد یک حساب کاربری برای کودکتان کنید. من برای فرزندم حداقل سه حساب کاربری متفاوت باز کرده ام.
منبع: ایدکو

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 143 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 2:58

کد مطلب: 40460

Share/Save/Bookmark

سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۴

ایتنا - فروش رایانه‌های شخصی در سه ماهه چهارم سال 2015 میلادی به پایین‌ترین سطح خود از سال 2008 به بعد رسیده است.

بزرگ‌ترین سقوط جهانی فروش رایانه در 7 سال گذشته

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی IDC، در فصل چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه جهانی رایانه‌های شخصی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش ۱۰.۶ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، این پیش‌بینی با همه محافظه‌کاری‌های لازم انجام شد. ولی مرکز تحقیقاتی IDC اعلام کرد طی سال ۲۰۱۵ میلادی در مجموع ۳۰۰ میلیون دستگاه رایانه در بازار جهانی فروخته شده است.

مرکز تحقیقاتی گارتنر در یک بررسی مجزا به این نتیجه رسید در فصل پایانی سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه جهانی رایانه‌های شخصی کاهش ۸.۳ درصدی را تجربه کرده است. با این وجود گارتنر هم با IDC موافق بود و توضیح داد طی یک سال گذشته در مجموع ۳۰۰ میلیون دستگاه رایانه در سراسر جهان فروخته شده است.

مرکز تحقیقاتی گارتنر اعلام کرد که عرضه سیستم عامل ویندوز ۱۰ تا اندازه‌ای وضعیت بازار جهانی رایانه را بهبود بخشید. ولی نتوانست از سقوط مداوم آن جلوگیری کند.

 

گارتنر توضیح داد فروش رایانه‌های شخصی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ به بعد رسیده است.

در گزارش مرکز IDC گفته شد سیر نزولی فروش رایانه‌های شخصی در بازار جهانی به دنبال رقابت طولانی‌مدت این عرصه با دستگاه‌های موبایلی صورت گرفت و در نهایت گوشی‌های هوشمند موفق شدند پیروز این میدان باشند. این مرکز تحقیقاتی همچنین توضیح داد مشکلات اقتصادی جهان و ادامه یافتن جنگ‌های نظامی در منطقه خاورمیانه از دیگر مواردی محسوب می‌شود که در این زمینه تاثیر مستقیم برجا گذاشته است.
 

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 136 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 20:35

کد مطلب: 40503

Share/Save/Bookmark

سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۶

ایتنا - خواسته اصلی مدیران شرکت AT&T این است که کاربران این اپراتور بزرگ بزودی قادر باشند هر چه را که نیاز دارند و در هر زمان دلخواه، براحتی دریافت کنند.

سود بزرگ لینوکس در معامله با AT&T

دومین شرکت بزرگ مخابراتی آمریکا اعلام کرد که از این پس در زیرساخت خود از نسخه اوبونتو سیستم عامل لینوکس استفاده خواهد کرد. بدین ترتیب و با این تصمیم، اوبونتو خواهد توانست آی.بی.ام و همچنین مایکروسافت را در عرصه رقابت برای بدست آوردن این قرارداد پرسود شکست داده و آنها را پشت سربگذارد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، شرکت  AT&T که از سال 2005 بر وضعیت فعلی خود باقی بوده،‌ اکنون تصمیم گرفته است که با انتخاب شرکت کانونیکال،‌ دارنده سیستم عامل اوبونتو(یکی از توزیع‌های مشهور لینوکس) به جرگه شرکت‌های فعال در زمینه فناوری شبکه و نیز پردازش ابری بپیوندد و با تمرکز بر ابداع و نوآوری، در مقابل دیگر رقبای صاحب‌نام این عرصه مانند Azure مایکروسافت و همچنین آی.بی.ام عرض اندام نماید.

مطابق اظهار نظر یکی از مدیران شرکت کانونیکال، این قرارداد برای شرکت متبوع وی حائز اهمیت فراوانی است. به گفته وی،‌ بهترین ابداعات شرکت وی با توجه به ابعاد متنوع و آینده باز AT&T برای رفع نیازهای این شرکت بزرگ مخابراتی آمریکا بکار گرفته می‌شود.

به گفته وی: «انتخاب ما از سوی AT&T برای پشتیباین فعالیت‌هایش در زمینه پردازش ابری، نرم‌افزارهای سازمانی و نیز شبکه، همزمان این فرصت را در اختیار ما می‌گذارد که به ابداع بیشتر در جهت نسل جدید راه حل‌های ابری و شبکه‌ای مبتنی بر نرم‌افزار بپردازیم. اوبونتو سیستم عاملی مناسب فضای ابری است و این امر، امکان می‌دهد که تجارب مهندسی خود در زمینه پردازش ابری و نرم‌افزار منبع‌باز را در اختیار AT&T قرار دهیم.»


مطابق این توافق، اوبونتو پیشنهادی برای پشتیبانی کامل از بازه خدمات پردازش ابری، شبکه و نرم‌افزارهای سازمانی عرضه خواهد کرد. پیشنهاد اوبونتو همچنین باید در چهار بستر خطوط ثابت، پهن‌باند، موبایل و نیز تلویزیون عمل کند.

خواسته اصلی مدیران شرکت AT&T این است که کاربران این اپراتور بزرگ بزودی قادر باشند هر چه را که نیاز دارند و در هر زمان دلخواه، براحتی دریافت کنند.
 

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 134 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 20:35

کد مطلب: 40512

Share/Save/Bookmark

یک مقام دولتی مطرح کرد

سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۶

ایتنا- عضو هیات‌عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران: ورود فروشگاه‌های اینترنتی بین‌المللی مانند آمازون به معنی کوچک‌شدن ارائه‌دهندگان ایرانی خواهد بود.

مخالفت با ورود آمازون به ایران در قالب نمایندگی

یک مقام دولتی در سازمان فناوری اطلاعات گفت: آمازون می‌تواند بدون داشتن نمایندگی در ایران سرویس جهانی خود را به ایرانی‌ها نیز ارائه کند و ایرانی‌ها پس از برجام در صورت لزوم با کارت اعتباری از این فروشگاه خرید کنند.

به گزارش ایتنا از فارس، خسرو سلجوقی درباره شنیده‌های مبنی بر خیز آمازون برای ورود به بازار ایران، اظهار داشت: موافق ورود آمازون به ایران در قالب نمایندگی نیستم.

وی گفت: در حال حاضر فروشگا‌های اینترنتی ایرانی همین سرویس را در کشور ارائه می‌دهند و باید زمینه را برای رشد ارائه‌کنندگان خدمت داخلی فراهم کنیم.

سلجوقی تاکید کرد: البته این موضوع به معنی عدم استفاده از امکانات فروشگاه‌های بین‌المللی نیست، بلکه آمازون می‌تواند بدون داشتن نمایندگی در ایران در قالب فعالیت‌ بین‌المللی سرویس جهانی خود را به ایرانی‌ها نیز ارائه دهد و ایرانی‌ها نیز با داشتن کارت اعتباری در صورت لزوم از این فروشگاه خرید کنند.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 134 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 17:41

ایتنا- به حملاتی که نیاز به دانش فنی چندانی ندارند و بر پایه روانشناسی و ارتباطات انسانی بنا شده مهندسی اجتماعی می‌گویند.

شبکه‌های اجتماعی بستری مناسب برای حملات مهندسی اجتماعی

به دلیل گسترش شبکه‌های اجتماعی و افزایش روزافزون کاربران این سامانه‌ها، بستر بسیار مناسبی برای حملات مهندسی اجتماعی فراهم شده که درصورت عدم آشنایی با اینگونه حملات، خطربزرگی کاربران این شبکه‌ها را تهدید خواهد کرد.

به گزارش ایتنا از مرکزماهر، تصور بسیاری از مردم از یک هکر، فردی با دانش فنی بسیار بالاست که از تخصص خود برای نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای و دسترسی به اطلاعات حساس استفاده می‌کند.

براساس همین ذهنیت، همواره سعی می‌کنیم با استفاده از نرم‌افزارهای مختلفی اعم از ضدویروس و ضد بدافزار و به روز نگه داشتن آنها، تمهیدات لازم برای مقابله با حملات این هکرها را فراهم آوریم.

در واقع مهندسی اجتماعی، مجموعه‌ای از روش‌های غیرفنی مبتنی بر استفاده از ویژگی‌های روانشناسانه افراد برای نفوذ به سیستم‌ها و دسترسی به اطلاعات کاربران آنها است که توسط هکرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پایه و اساس این روش‌ها، ارتباط با کاربران و فریب آنها برای اعمال تغییر در روال‌های معمول امنیت سیستم‌ها است. مثلا کاربران را در موقعیتی قرار دهند که به صورت ناخواسته و بدون آگاهی، رمز عبور خود را به مهاجمان منتقل کنند.

مهندسی اجتماعی طیف وسیعی از انواع حملات و فعالیت‌های مخرب را در بر می‌گیرد. در این آگاهی‌رسانی، ما روی معمول‌ترین آنها که در شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند، تمرکز می‌کنیم:

۱. صیادی (Phishing):
از میان حملات مهندسی اجتماعی، حمله صیادی معمولترین حمله‌ای است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حمله با فعالیت‌های زیر شناخته می‌شود:
۱. جستجو به دنبال مشخصات و اطلاعات تماس قربانی و استخراج شبکه‌های اجتماعی یا وب‌گاه‌های دیگری که وی از آنها استفاده می‌نماید.

۲. ایجاد یک نسخه جعلی از صفحه ورود وب‌گاه و ایجاد URL شبیه به وب‌گاه اصلی برای آن

۳. ارسال پیغامی به قربانی حاوی پیوندی به صفحه جعلی؛ در نگارش این پیام، سعی می‌شود که در قربانی حالت ترس، اضطرار و غیره ایجاد کنند تا وی تمرکز فکری خود را از دست داده و از پیوند مورد نظر استفاده کند.

با مشاهده صفحه جعلی، قربانی که در وضعیت احساسی خاصی قرار گرفته بصورت نا گاهانه بدون توجه به URL نامعتبر وب گاه جعلی، اقدام به واردکردن اطلاعات احراز هویت خود (مثل نام کاربری و رمز عبور) کرده و بدون اینکه متوجه شود، این اطلاعات را در اختیار مهاجم قرار می‌دهد.

۲. دستاویزسازی (Pretexting):
در حمله دستاویزسازی، مهاجم سناریویی طراحی می‌کند که در آن با دروغ گفتن، بهانه آوردن، وانمودکردن و غیره، خود را به جای شخص دیگری جا زده و با کسب اعتماد کاربر، اطلاعات شخصی و احراز هویت وی را به دست می‌آورد.

گاهی حمله از طریق خود کاربر صورت نمی‌گیرد، بلکه با فریب متولی یا مسئول فنی یک وب‌گاه یا شبکه اجتماعی، اطلاعات شخصی کاربران شبکه اجتماعی از وی استخراج می‌شود.

معمولا قدم اول برای این نوع حمله، به دست آوردن اندکی اطلاعات در مورد قربانی است که مراجعه به شبکه اجتماعی بهترین راه برای استخراج چنین اطلاعاتی است.

بعد از آن باتوجه به این اطلاعات، دروغی ساخته می‌شود که با استفاده از آن مهاجم می‌تواند در تماس با قربانی، خود را به جای شخص دیگری جا بزند.

به علت ارائه بخشی از اطلاعات و مهارت مهاجم در دروغ‌سازی، قربانی به وی اعتماد کرده و اطلاعات شخصی و احراز هویت خود را در اختیار وی قرار می‌دهد و یا هر کار دیگری که مهاجم از وی درخواست کند را انجام می‌دهد.

همانند حمله صیادی، معمولا مهاجم در ارتباط با قربانی سعی می‌کند تا در وی حالت ترس، اضطرار و غیره ایجاد کند تا قربانی تمرکز خود را از دست بدهد.

۳. طعمه‌گذاری ( Baiting):
در این حمله یک وسیله فیزیکی مانند حافظه USB، پخش کننده‌های صوتی دیجیتال و غیره که حاوی بدافزار یا ویروس است را به نحوی در دسترس قربانی قرار می‌دهند و با تحریک حس کنجکاوی یا حرص، وی را وادار به استفاده از آن می‌نمایند.

یکی از معمول‌ترین روش‌های قراردادن این وسایل در اختیار قربانیان، نوشتن برچسب‌های خاص بر روی آنها و قرار دادن این وسایل در محل‌های خاصی است تا به نظر برسد جا گذاشته شده‌اند.

مثلا در کافه تریای یک شرکت یا سازمان، حافظه USB با برچسب استراتژی‌های سازمان یا حقوق و مزایای کارکنان قرار می دهند تا حس کنجکاوی کارمندان را برای مشاهده محتوای آنها برانگیزند.

یک روش دیگر، ارسال اینگونه وسایل فیزیکی به صورت مجانی و به عنوان هدیه برای قربانی است. به این شکل که مثلا در یک شبکه اجتماعی، پیغامی حاوی این جمله برای وی ارسال می‌کنند: «شما برنده یک دستگاه پخش کننده دیجیتال شده‌اید».

سپس از قربانی آدرس پستی وی را برای ارسال دستگاه درخواست می‌کنند. کاربر پس از واردکردن آدرس پستی خود، واقعا دستگاه را دریافت می‌کند؛ اما به محض استفاده از آن، بدافزار نصب شده بر روی دستگاه اطلاعات شخصی وی را دزدیده و برای مهاجم ارسال می‌نماید.

۴. جبران کردن (Quid Pro Quo):
در این نوع حمله مانند حمله طعمه‌گذاری عمل می‌شود؛ با این تفاوت که به جای ارائه یک کالا به صورت فیزیکی، به قربانی اعلام می‌کنند تا در ازای دریافت کالا، یک کمک یا خدمت غیر فیزیکی به وی ارائه می‌دهند.

همانند حمله طعمه‌گذاری، مهاجم با تعداد زیادی از افراد تماس گرفته و ارائه یک خدمت خاص را به صورت رایگان و یا با قیمت بسیار نازل، به آنها پیشنهاد می‌نماید.

مثلا با گرفتن شماره تماس کارمندان یک شرکت به صورت تصادفی، به ایشان پیشنهاد کمک برای حل مشکلات مرتبط با رایانه آنها را می‌دهد.

با قبول این پیشنهاد از سوی تعدادی از این افراد، فایل بدافزار برای آنها فرستاده می‌شود (که حتی ممکن است مشکلات رایانه ای آنها را نیز حل نماید). این فایل به دزدیدن اطلاعات قربانی و ارسال آنها برای مهاجم خواهد پرداخت.

در موارد دیگر، ممکن است مهاجم از قربانی بخواهد که برای دریاف خدمت، عمل خاصی را انجام دهد و یا اطلاعات خاصی را به وی ارائه دهد.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 142 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 17:41

کد مطلب: 40491

Share/Save/Bookmark

سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۴

ایتنا - به اعتقاد موسس واتس‌اپ، الزام به پرداخت هزینه اشتراک سالانه، علاوه بر این که مانع افزایش شمار کاربران می‌شود، گاه مشکلات جدیدی هم ایجاد می‌کند.

پیام‌رسان واتس‌اپ رایگان می‌شود

نرم‌افزار ارتباطی مشهور واتس‌اپ، هزینه اشتراک برای کاربران را حدف می‌کند.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از سایت انگجت، سرویس پیام‌رسانی ۱۹ میلیارد دلاری واتس‌اپ، هزینه اشتراک سالانه خود را که معادل یک دلار بود، حذف می‌کند.
بنیانگذار این سرویس پرطرفدار اینترنتی گفت: «ممکن است هزینه اشتراک یک دلار برای یک سال عدد ناچیزی به نظر برسد، اما واقعیت این است که عملا مانع پیوستن بسیاری از کاربران به این سرویس می‌شود. این موضوع به ویژه برای کسانی که دسترسی به کارت‌های اعتباری و امکان پرداخت ندارند قابل توجه است.»

وی همچنین افزود: «اگر واتس‌اپ می‌خواهد که در میدان رقابت میان نرم‌افزارهای پیام‌رسان برنده شود-که البته چنین قصدی هم دارد- نیازمند آن است که بمانند اکثر رقبایش کاملا رایگان عرضه شود.»


به اعتقاد موسس واتس‌اپ، الزام به پرداخت هزینه اشتراک سالانه، علاوه بر این که مانع افزایش شمار کاربران می‌شود، گاه مشکلات جدیدی هم ایجاد می‌کند، به عنوان مثال در هنگام توقف ناگهانی این سرویس، موجب خشم کاربران می‌گردد. همچنین اگر شما این نرم‌افزار را در بیش از یک گوشی هوشمند استفاده می‌کنید، هر بار و با هر نصب مجدد، با صفحه اشتراک مواجه خواهید شد که آزار دهنده است.»

مطابق این گزارش، حذف هزینه اشتراک واتس‌اپ و مجانی شدن آن از همین امروز آغاز شده است، هر چند اگر کاربری دیروز حق اشتراک پرداخته باشد، بعید است بتواند پول خود را باز پس بگیرد.
 

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 145 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 17:41

ایتنا- آژانس امنیت ملی آمریکا مدعی است در فعالیت‌های جاسوسی خود بر طبق قانون آزادی یا Freedom Act عمل می‌کند.

یک بام و دو هوای جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا

آژانس امنیت ملی آمریکا مدعی است در حالی که جاسوسی از کاربران اینترنت و تلفن همراه را ادامه می‌دهد، استانداردهای خود در زمینه جاسوسی از گوشی‌های هوشمند را ارتقا داده است.

به گزارش ایتنا از فارس، هدف از این کار بر اساس گزارش شفافیت جدید منتشر شده توسط این آژانس رعایت حریم شخصی کاربران تلفن همراه عنوان شده است.

آژانس امنیت ملی آمریکا پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی‌های افسارگسیخته این نهاد اطلاعاتی از کاربران دنیای مجازی و شبکه‌های اطلاع‌رسانی به یکی از بدنام‌ترین مؤسسات دولتی در این کشور مبدل شده است.

آژانس مذکور مدعی است در فعالیت‌های جاسوسی خود بر طبق قانون آزادی یا Freedom Act عمل می‌کند تا آزادی‌های مدنی و حریم شخصی شهروندان محترم شمرده شود.

Freedom Act که با امضای اوباما رئیس جمهور آمریکا در سال گذشته به قانون مبدل شد جایگزین قانون جنجالی و مورد انتقاد میهن پرستی یا Patriot Act مصوب دوره زمامداری بوش شده و آژانس امنیت ملی آمریکا می‌گوید رفتارهای خود را بر مبنای این قانون جدید مورد بازنگری قرار داده است.

بر همین اساس آژانس می‌گوید اجرای برنامه جمع‌آوری فله‌ای اطلاعات کاربران تلفن همراه را از تاریخ ۲۸ نوامبر و همزمان با اجرایی شدن Freedom Act متوقف کرده است.

بر طبق افشاگری‌های ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا PRISM و X-Keyscore تنها دو مورد از برنامه‌هایی بوده‌اند که از طریق آنها اطلاعات و متادیتای کاربران اینترنت و تلفن همراه در آمریکا و دیگر کشورهای جهان به طور انبوه جمع‌آوری می‌شد.

نکته مهم این است که این برنامه‌ها در مورد همه افراد اجرا می‌شد، صرف‌نظر از اینکه آنها شهروند عادی بودند یا فردی مظنون به فعالیت‌های تروریستی.

با این حال تغییرات یاد شده به معنای توقف یا کاهش سرعت یا حجم فعالیت‌های جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا نیست و خود این نهاد جاسوسی تصریح کرده که هدف آن بعد از تصویب قانون Freedom Act تغییری نکرده است.

این هدف کماکان عبارت است از جمع‌آوری، تحلیل و انتشار اطلاعات خارجی و داده‌هایی در مورد تهدیدات تروریستی بین‌المللی.

همچنین قرار است آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعات و گزارش‌های آماری در مورد برخی جنبه‌های فعالیت خود منتشر کند، اما این به معنای اطلاع‌رسانی به افرادی که از آنها جاسوسی می‌شود نیست.

کارشناسان می‌گویند هنوز مشخص نیست آژانس چگونه می‌خواهد شیوه جاسوسی قدیمی خود را کم و بیش حفظ کند و در عین حال به حریم شخصی افرادی که از آنها جاسوسی می‌شود احترام بگذارد.

برخی از آنها این اظهارات را صرفا لفاظی‌هایی برای کاهش بی‌اعتباری آژانس امنیت ملی آمریکا تفسیر کرده‌اند.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 146 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 14:56

کد مطلب: 40504

Share/Save/Bookmark

سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۲

ایتنا- اگر قبلا برای عضویتدر واتس اپ مبلغی پرداخته‌اید، به شما بازگردانده نمی‌شود!

واتس‌آپ کاملا رایگان شد

Jan Koum مؤسس پیام‌رسان واتس‌آپ متعلق به فیس‌بوک روز گذشته از رایگان شدن کامل این نرم‌افزار و عدم دریافت هزینه اشتراک سالیانه از کاربران آن خبر داد.

به گزارش ایتنا از فارس، هدف از اعمال این تغییرات که باعث شد رقم دریافتی ناچیز یک دلار از کاربران هم حذف شود، حذف موانعی است که باعث می‌شود برخی کاربران حرفه‌ای تمایل کمتری به استفاده از واتس‌آپ در مقایسه با نرم‌افزارهای رقیب داشته باشند.

Jan Koum در توضیح این مساله گفته است: پرداخت این پول برای برخی کاربران مشکل بوده و ما نمی‌خواستیم مردم فکر کنند که در برخی مواقع به این علت ممکن است ارتباطاتشان با دنیا قطع شود.

مدل تجاری واتس‌آپ تا به حال استفاده رایگان در سال اول و دریافت ۹۹ سنت به ازای هر سال استفاده اضافی بوده است. انتظار می‌رود اعمال تغییرات جدید برای همه کاربران و حذف درگاه‌های پرداخت چند هفته‌ای به طول بینجامد.

برخی کارشناسان معتقدند این تغییر موجب هجوم شرکت‌های تبلیغاتی به واتس‌آپ و ایجاد مزاحمت‌های تازه برای کاربران خواهد شد. اما مدیر واتس‌آپ این مساله را رد کرده است. گفتنی است حق عضویت افرادی که امسال یک دلار به واتس‌آپ پرداخته بودند به آنها برگردانده نخواهد شد.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 142 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 14:56

کد مطلب: 40505

Share/Save/Bookmark

سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۹

ایتنا- مدیرعامل ترکسل: ایران بازار بزرگی است و در نقطه تمرکز ما قرار دارد.

خیز دوباره ترکسل برای حضور در بازار ایران

با رفع تحریم‌های ظالمانه غرب بر ضد جمهوری اسلامی ایران بسیاری از شرکت‌های فناوری برای حضور مجدد در بازار ایران دورخیز کرده‌اند.

به گزارش ایتنا از فارس، شرکت ترکسل که یکبار بخت خود را در یک دهه پیش برای حضور در بازار مخابرات ایران آزمایش کرده بود حال دوباره قصد دارد شانس خود را در این زمینه آزمایش کند.

Kaan Terzioğlu مدیرعامل شرکت ترکسل در این مورد گفته است: ایران بازار بزرگی است و در نقطه تمرکز ما قرار دارد. ما از نزدیک بازار ایران را زیر نظر داریم و با تمامی اپراتورهای تلفن همراه و ثابت آن در تماس هستیم.

ترکسل در سال ۲۰۰۴ رهبری کنسرسیومی را بر عهده داشت که توانست مجوز فعالیت به عنوان دومین اپراتور تلفن همراه را در ایران به دست آورد.

اما در نهایت شرکت ام.تی.ان آفریقای جنوبی جایگزین ترکسل شد و اپراتور ترک بعد از مدتی پیگیری موضوع در دادگاه‌های آمریکا از تعقیب موضوع منصرف شد.

ترکسل امیدوار است با ارائه خدمات دیتا، موسیقی و چندرسانه‌ای بازار خوبی در ایران به دست آورد.

در حال حاضر تنها ۹ درصد از درآمد ترکسل از خارج از این کشور تامین می‌شود و این اپراتور مخابراتی در تلاش است این درآمد را به ۴۰ درصد افزایش دهد.

ترکسل که فعالیت گسترده‌ای در آسیای میانه و جمهوری‌های شوروی سابق دارد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ با کاهش ۱۶.۵ درصدی درآمد مواجه شد که علت عمده آن بحران‌های مالی و اقتصادی در اوکراین و بلاروس بود.

این شرکت مخابراتی دارای ۳۴ میلیون مشترک در ترکیه است و بعد از Turk Telekom با سهم ۳۶ درصدی در رتبه دوم است.

برخی کارشناسان معتقدند با توجه به سیاست خارجی غیرسازنده ترکیه در منطقه خاورمیانه و پشتیبانی سیاستمداران این کشور از داعش و برخی کشورهای مرتجع عربی بعید به نظر می‌رسد که ایران روی خوشی به سرمایه‌گذاری مجدد ترکسل در داخل کشور نشان دهد.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 143 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 14:56

کد مطلب: 40496

Share/Save/Bookmark

سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۲

ایتنا- به راحتی می‌توان با ارسال ایمیل‌های فریبنده کاربران last pass را فریب داد تا آنها اطلاعات لازم برای سرقت کلمات عبور افراد را به دست آورند.

احتمال حمله هکری به «لست‌پس» و سرقت انبوه کلمات عبور کاربران

اگر چه سایت‌های مدیریت کلمات عبور کار بسیاری از کاربران را راحت کرده‌اند، اما اگر حملات هکری به سایت‌های مذکور موفق باشد می‌توان تصور کرد که چه تبعاتی در انتظار افراد است.

به گزارش ایتنا از فارس، نقص نرم‌افزاری در سایت last pass و طراحی یک حمله پیشینگ موفق می‌تواند به سرقت انبوهی از داده‌های کاربران منجر شود.

شین کسیدی محقق امنیتی می‌گوید مهاجمان می‌توانند تمامی کلمات عبور ذخیره شده بر روی این سایت را سرقت کنند.

وی می‌افزاید حتی سرقت کلمات عبور محافظت شده از طریق سیستم شناسایی دو مرحله‌ای هم ممکن است.

او که یافته‌های خود را در کنفرانس هکری ShmooCon در شهر واشنگتن ارائه می‌داد هشدار داد که به راحتی می‌توان با ارسال ایمیل‌های فریبنده کاربران last pass را فریب داد تا آنها اطلاعات لازم برای سرقت کلمات عبور افراد را به دست آورند.

با ارسال این ایمیل‌ها افراد به سایت‌های آلوده به کدهای معیوب جاواسکریپت هدایت می‌شوند و از این طریق کاربر به اشتباه تصور می‌کند که وارد صفحه ورود به حساب کاربری خود در last pass شده است.

با وارد کردن اطلاعات در این سایت تمامی داده‌های حیاتی کاربر به دست هکرها می‌افتد. last pass هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 144 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 13:29

ایتنا- سهم یک درصدی ایران از ۵۰ میلیارد شیء هوشمند در جهان، ۵۰۰ میلیون شیء می‌شود.

اجرای طرح ملی اینترنت اشیاء در ایران!

طرح ملی اینترنت اشیا (Inteet of Things – IoT) با تدوین نقشه راه و راه‌اندازی پارک اختصاصی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مرحله اجرا نزدیک شد تا سهم یک درصدی خود را از بازار ۵ تا ۱۰ تریلیون دلاری جهان به دست آورد.

هومن ضرابی مجری طرح ملی اینترنت اشیا با بیان مطلب فوق می‌گوید: قرار است درآمد ۱۰ تریلیون دلاری از اتصال ۵۰ میلیارد شیء هوشمند در دنیا تا سال ۲۰۲۰ حاصل شود که سهم یک درصدی ایران از این میزان، ۵۰۰ میلیون شیء می‌شود بنابراین پیش‌بینی می‌شود این طرح ملی تا ۵ سال آینده با محوریت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با استاندارد جهانی در کشور اجرایی شود.

تولد بخش خصوصی با اینترنت اشیا
«طرح ملی اینترنت اشیاء با سیاست‌های برنامه ششم توسعه، سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ملی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کاملاً مطابقت دارد. در سند چشم‌انداز بیست ساله ملی که برخورداری از دانش پیشرفته و توانایی در تولید علم، رسیدن به جایگاه علمی اول منطقه، رسیدن به اشتغال کامل و... دیده شده است، طرح ملی اینترنت اشیاء می‌تواند کمک شایانی به چشم‌انداز ۲۰ ساله کند.»

ضرابی مجری طرح ملی اینترنت اشیاء با بیان مطلب فوق می‌افزاید: عمر اجرای طرح‌های ملی اینترنت اشیاء در کشورها عمدتاً زیر ۵ سال است و کشورهایی همچون چین، انگلستان، اتحادیه اروپا، امریکا و هند و... برنامه‌ای کلان در زمینه راه‌اندازی اینترنت اشیاء دارند.

بنابراین با اینکه کشور ما تنها چند ماه است که برنامه راه‌اندازی اینترنت اشیاء را در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز کرده است، فاصله‌اش با دیگر کشورها زیاد نیست.

ضرابی می‌گوید: کشور ما با فراهم کردن بسترها و زیرساخت‌ها نه تنها می‌تواند نیاز بازار داخل را تأمین کند، بلکه می‌تواند توسعه صادرات نیز داشته باشد.

البته در این میان این سؤال پیش می‌آید که درآمد و سودی که در این عرصه به دست خواهد آمد عاید چه کسی خواهد شد بخش دولتی یا بخش خصوصی؟

آیا فعالیت بخش خصوصی در این میان دیده شده است؟ مجری طرح ملی اینترنت اشیاء در پاسخ به این سؤال می‌گوید: در بخش درآمدزایی، سود صرفاً عاید دولت نمی‌شود.

با راه‌اندازی اینترنت اشیاء، شرکت‌های خصوصی بسیاری متولد خواهند شد که باید سرویس‌هایی نوینی را به جامعه ارائه دهند.

با فعال شدن بخش خصوصی در کشور، ۵۰ درصد درآمد اینترنت اشیاء تنها متعلق به شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها خواهد بود.

از سوی دیگر فعالیت بخش خصوصی آثار مهمی مانند مانند اشتغالزایی، تولید و ارائه سرویس‌های جدید مبتنی بر فناوری آی‌.سی‌.تی را در پی خواهد داشت.

بهبود بهره‌وری در صنایع و همچنین کاهش زیاد لطمات و هزینه‌ها در کاربردهای مختلف مانند جلوگیری از تصادفات جاده‌ای و سوانح، زلزله، سیل و سایر بحران‌های طبیعی و... از جمله آثار این حرکت است.

اینترنت اشیاء انقلاب سوم صنعتی

شاید این روزها بارها با واژه اینترنت اشیا برخورد کرده باشید و این سؤال برایتان پیش آمده باشد که اینترنت اشیا به چه معنا است در این خصوص مجری طرح ملی اینترنت اشیاء می‌گوید: در مجامع بین‌المللی بعد از انقلاب صنعتی فرانسه و انقلاب صنعتی سال ۲۰۰۰ که فراگیری اینترنت در سطح بین‌الملل بود، اینترنت اشیاء را انقلاب سوم صنعتی می‌نامند.

در عصر فناوری مسیر کنونی دنیا به سمتی حرکت می‌کند که تمام اشیاء در اکوسیستمی قرار می‌گیرند که بتوانند با تمامی افراد تعامل داشته باشند و این همان اینترنت اشیاء است و زمانی که محتوای دیجیتال به آن نیز اضافه می‌شود اینترنت همه چیز (Inteet of Everything - IoE) را به وجود می‌آورد.

وی با بیان مثالی می‌افزاید: شما در بیرون از منزل بسر می‌برید ولی در منزل اتوی شما روشن مانده است، بعد از مدتی با برنامه‌ای که روی چیپ‌های اتو و خانه هوشمند شما تعریف شده است، اتو از حضور نداشتن شما در خانه آگاه شده و خود هوشمندانه خاموش می‌شود.

بنابراین اینترنت اشیاء یعنی تمام اشیاء، با تمامی انسان‌ها و در همه مکان‌ها، در حالت ایده‌آل، متصل می‌شوند و سرویس‌ها و خدماتی را ارائه می‌دهند تا کیفیت زندگی بشر در بالاترین سطح خود قرار بگیرد.

مجری طرح اینترنت اشیاء در ادامه می‌افزاید: به عبارتی اینترنت اشیاء یک فناوری نیست، بلکه مجموعه‌ای از فناوری‌های مختلف و اکثراً نوینی است که وقتی دست به دست هم می‌دهند یک زنجیره‌ای را به وجود می‌آورند که به آن فناوری اینترنت اشیاء گفته می‌شود.

رشد فناوری‌های نوین زیرساخت اینترنت اشیاء

راه‌اندازی هر طرح در کشور به زیرساخت نیاز دارد، اما راه‌اندازی اینترنت اشیاء (IoT) به چه زیرساخت‌هایی برای استفاده گسترده نیاز دارد؟

ضرابی با بیان اینکه برای راه‌اندازی اینترنت اشیاء (IoT) در کشور باید بسیاری از فناوری‌ها رشد کرده و زنجیره‌ای از فناوری فراهم شود تا این طرح ملی قابل دستیابی باشد، می‌گوید: سیستم‌های هوشمند، شبکه‌های سنسوری، پلتفرم‌های نرم‌افزاری، پردازش ابری، کلان داده و... از جمله زیرساخت‌هایی هستند که باید کنار هم قرار گیرند تا سرویس‌های اینترنت اشیاء به وجود آیند.

هومن ضرابی می‌افزاید: در حقیقت زیرساخت فنی اینترنت اشیاء، در ابتدا همان اینترنت و شبکه‌های ارتباطی است که باید ظرفیت مناسبی پیدا کنند و برای اجرای کامل آن نیاز به اینترنت با ظرفیت بالاست برای سرویس دهی در حد ایده‌آل، تا اینترنت همه اشیاء اجرایی شود.

البته باید گفت در هیچ کجای دنیا این فناوری هنوز به صورت کامل و ایده آل پیاده نشده و در ایران هم این برنامه به تازگی آغاز شده است.

راه‌اندازی پارکی خاص برای اینترنت اشیا
اینترنت اشیا در حال حاضر در کشور ما در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه برنامه‌هایی در راستای پیشرفت آن قرار است صورت بگیرد؟ مجری طرح ملی اینترنت اشیاء با بیان اینکه این طرح قرار است در مدت ۵ سال اجرایی شود، می‌گوید: ما در ابتدای راه و در مرحله تدوین نقشه راه هستیم.

نقشه راه اینترنت اشیاء کشور ما لزوماً شبیه نقشه راه هیچ یک از کشورهایی که در این حوزه فعال هستند نیست، چراکه کشور ما اولویت‌های خاص خود را دارد و باید زیرساخت‌هایی را فراهم کنیم که بعضاً ممکن است در کشورهای دیگر این زیرساخت‌ها قبلاً ایجاد شده باشد.

بنابراین در کل، سیاست‌های کلی مشخص شده است و با هدایت شورای راهبری طرح که متشکل از معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، مشغول طرح‌ریزی جزئیات کار هستیم.

ضرابی درباره برنامه‌های آینده این طرح ملی نیز می‌افزاید: برنامه اصلی این است که زیرساخت‌های این فناوری مانند نیازمندی‌های فنی و شبکه‌های ارتباطی، بحث‌های امنیت داده و حریم خصوصی، ترویج و فرهنگ‌سازی، امور حقوقی و مقرراتی، آموزش و تربیت متخصصان، فعال شدن بخش پژوهشی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، ایجاد رشته و گرایش خاص اینترنت اشیاء و فعال شدن بخش خصوصی و... فراهم شود.

مجری طرح ملی اینترنت اشیاء درباره راه‌اندازی اختصاصی پارک اینترنت اشیاء نیز می‌گوید: درست است که اینترنت اشیاء نوعی فناوری محسوب می‌شود اما چون وسعت بالایی را به خود اختصاص می‌دهد و اثر بخشی و پتانسیل اقتصادی بسیار بالایی دارد و از سوی دیگر بحث‌های تخصصی و فوق تخصصی فنی در آن مطرح است، از این‌رو وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صدد است پارکی را به صورت اختصاصی برای اینترنت اشیاء راه‌اندازی کند تا مانند سایر پارک‌های فناوری در عرصه بین‌الملل، ضمن ارائه خدمات مشاوره فنی و حقوقی اختصاصی، کارگاه‌های تخصصی برگزار کرده و آزمایشگاه‌ها، تسهیلات اولیه و... را فراهم کند تا شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها بتوانند در آنجا فعالیت کرده و بعد در قالب شرکت‌های خصوصی مستقل شوند.

وی می‌افزاید: در حقیقت افراد یا شرکت‌هایی که ایده‌های مورد تأیید و قابل اجرا داشته و به حمایت و تسهیلات اولیه نیاز دارند می‌توانند از این پارک برای راه‌اندازی کسب و کار خود حمایت‌های اولیه، دریافت کنند.

ضرابی در پایان با بیان اینکه استقبال از این طرح ملی بسیار زیاد است، می‌گوید: حتی عده‌ای نگران هستند که آیا دولت اینترنت اشیاء را در سیاست کلی کشور قرار داده است یا نه؟

که باید به این گروه یادآور شد که نه تنها سیاست دولت رفتن به این سمت است، بلکه دولت هوشمندانه و با تدبیر و امید، طرح ملی اینترنت اشیاء را در برنامه ششم توسعه خود قرار داده است، بنابراین امیدواریم که با برنامه‌ریزی مدبرانه، این طرح را اجرا کنیم.

منبع : ایران

- - , .

ايتنا - آخرين عناوين...
ما را در سایت ايتنا - آخرين عناوين دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itna بازدید : 111 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 13:29